Inicio BARRIOS Paterna, entre els primers partits judicials amb la nova oficina judicial

Paterna, entre els primers partits judicials amb la nova oficina judicial

La Conselleria de Justícia ha implantat la nova oficina judicial dels tribunals d’Instància a Dénia i Torrent, dins d’un procés que ja va transformar els jutjats de Paterna el passat 1 de juliol.

383
La Conselleria de Justícia i Administració Pública continua desplegant el nou model d’oficina judicial previst per la Llei orgànica 1/2025. Després de l’entrada en funcionament de les oficines a Dénia i Torrent aquest 1 d’octubre, el procés ja havia arribat prèviament a Paterna, un dels primers partits judicials de la Comunitat Valenciana on es va implantar el sistema.
El passat 1 de juliol, els jutjats de Primera Instància, Instrucció i Violència sobre la Dona de Paterna es van transformar en seccions civils, d’instrucció i de violència sobre la dona dins del Tribunal d’Instància. La nova oficina judicial integra servicis comuns de tramitació, generals i d’execució per donar suport a la funció jurisdiccional i millorar l’eficiència del servei públic de justícia.
Aquesta estructura flexible permet que els servicis comuns estiguen dirigits per un lletrat o lletrada de l’Administració de Justícia i que es puguen constituir equips de treball, amb l’objectiu de millorar la coordinació i l’atenció a la ciutadania. A finals d’any, el model estarà implantat en els 36 partits judicials de la Comunitat Valenciana.