Inicio POLÍTICA Carmen Gayà, portaveu de Compromís per Paterna: «A Paterna també volem alçar...

Carmen Gayà, portaveu de Compromís per Paterna: «A Paterna també volem alçar la veu davant del genocidi que està patint el poble palestí»

962
La portaveu de Compromís per Paterna, Carmen Gayà, ha visitat el programa La Tarde en Paterna per parlar sobre la convocatòria que tindrà lloc avui mateix a la plaça de l’Enginyer Castells, davant de l’Ajuntament, entre les 19h i les 20h. Un acte de denúncia i solidaritat impulsat per dones del col·lectiu local de Compromís, obert a tota la ciutadania.

Segons ha explicat Gayà, l’acte naix de la inquietud col·lectiva davant l’escalada de violència que està patint el poble palestí a Gaza, on segons dades d’Amnistia Internacional ja s’han superat les 50.000 víctimes mortals, amb més de 14.000 menors assassinats. “Estem davant d’un atac sense precedents sobre la població civil al segle XXI”, ha afirmat contundent.
La portaveu ha remarcat que l’ofensiva de l’exèrcit israelià no és nova, i ha recordat els bombardejos dels anys 2008, 2012, 2014 i 2021. “Ara mateix Gaza té 2,2 milions d’habitants, més de la meitat són menors de 19 anys, amb un atur del 74% i una situació de pobresa extrema. És una de les poblacions més joves i vulnerables del món”, ha destacat.
L’acció d’aquesta vesprada consistirà en una performance simbòlica: “ens llançarem a terra, simularem bombardejos i farem sonar sirenes, perquè la gent puga sentir, encara que siga uns segons, el que està patint la població de Gaza cada dia”. A més, es llegirà un manifest  per a que el govern deixe de col·laborar amb empreses que venen armes a Israel i trenque relacions institucionals amb l’estat israelià.
Gayà ha assenyalat que l’acció està oberta a tota la ciutadania i ha fet una crida a la participació: “com més siguem, millor. No podem quedar-nos impassibles. Paterna també ha de fer visible el dolor i la preocupació que compartim moltes veïnes i veïns”.
Finalment, ha valorat la postura del president del Govern, Pedro Sánchez, davant del conflicte: “Sabem com està el panorama internacional. Crec que Sánchez ha pres una posició valenta, però cal evitar que Espanya destine el 5% del PIB a armament, perquè això és alimentar l’estratègia de la guerra. Aquest percentatge significaria, a escala global, donar-li més poder militar a líders com Donald Trump”.